قدرت‌نمایی تیم ملی فوتسال ایران در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴

«قدرت‌نمایی خیره‌کننده تیم ملی فوتسال ایران در فینال جام ملت‌های آسیا 2024»

بانکوک: تیم ملی فوتسال ایران روز یکشنبه در فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا تایلند 2024 با برتری 4 بر 1 مقابل تایلند، برای سیزدهمین بار رکورد دار قهرمانی شد.

قدرت‌نمایی تیم ملی فوتسال ایران در فینال جام ملت‌های آسیا

ایران از همان ابتدا در ورزشگاه بانکوک آرنا کنترل را به دست گرفت تا تایلند را از عنوان اولین قهرمانی محروم کند و شکست  به ژاپن در فینال 2022 را جبران کند.

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی تیم ملی فوتسال ایران، از اینکه تیمش توانست شکست در فینال 2022 خود را جبران ابراز خوشحالی کرد:

«روزی را به یاد می‌آورم که در فینال 2022 مقابل ژاپن شکست خوردم. باید از همه به خصوص از هواداران ایرانی عذرخواهی می کردم. امروز خوشحالم که آنها با صبر من را همراهی کردند. می‌خواهم این جام را به مردم شریف کشورم ، به ویژه پدر مرحومم که ندید من به عنوان سرمربی جام را ببرم، تقدیم کنم. »

میگل رودریگو سرمربی تایلند ابراز کرد تیمش می‌توانست بهتر از این کار کند:

 «من برای هواداران تایلند بسیار ناراحت هستم، آنها واقعاً شایسته بازی متفاوتی هستند. ما با قلبمان بازی کردیم و هرگز این روز را فراموش نمی‌کنم که در فینال بانکوک آرنا بازی کردیم. رودریگو گفت: من بسیار ناراحت هستم بااین‌حال ما به یک تیم برتر باختیم.»

«قدرت‌نمایی خیره‌کننده تیم ملی فوتسال ایران در فینال جام ملت‌های آسیا 2024»

ایران شروع خوبی داشت و در دقیقه اول در یک موقعیت ایستگاهی با گل‌زنی مهدی کریمی جلو افتاد. تایلند علی‌رغم تشویق تماشاچیان، به سمت شکست پیش رفت و کریت آرانسانیالاک متوجه شد که پیشروی‌هایش در جناح راست به طور مداوم با دفاع سخت ایران روبه‌روست.
در حضور تماشاگران در ورزشگاه بانکوک، گل‌های مهدی کریمی و احمد عباسی در پنج دقیقه ابتدایی، تیم ملی فوتسال ایران را در موقعیت برتر قرار داد. جیراوات سورنویچیان، کاپیتان تایلند، پنج دقیقه پس از شروع مجدد، یک گل را به عقب راند، اما به همان اندازه که میزبان نزدیک شد، ایران بلافاصله توانست یک بار دیگر کنترل را به دست آورد.

علی‌اصغر حسن‌زاده قبل از اینکه دروازه‌بان باقر محمدی وارد میدان شود، امتیاز دو گل را به دست آورد و با زدن یک شوت از راه دور به سمت دروازه خالی نتیجه 4-1 را در پنج دقیقه باقی مانده به پایان رساند.

منبع خبر:

https://www.the-afc.com/en/national/afc_futsal_asian_cup/news/ir_iran_power_to_13th_title.html
https://www.fifa.com/fifaplus/en/tournaments/mens/futsalworldcup/uzbekistan-2024/articles/asian-cup-tournament-review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *